Stichting 911Events organiseert evenementen voor liefhebbers en bezitters van het automerk Porsche.

De Stichting is ontstaan vanuit de organisatie die in 2007 gestart is met de Porsche Friese Elfstedentocht. Met een 6 koppige organisatie van vrijwilligers is men aan dit eerste Porsche evenement begonnen en is de organisatie met alle andere activiteiten de laatste jaren enorm gegroeid.

Naast de Porsche Friese Elfstedentocht is 911Events ook andere evenementen gaan organiseren zoals de Porsche Snertrit en de Krokusrit. Daarnaast worden gedurende het jaar diverse evenementen georganiseerd of ondersteund waarbij Porsche centraal staat.

Jaarlijks wordt door Stichting 911Events ook bepaald welke goede doelen ondersteund zullen worden. Zo is er een intensieve samenwerking met het Ronald McDonald Huis Friesland waar met de steun van de deelnemers jaarlijks een prachtig bedrag aan gedoneerd kan worden.

Wij nodigen u van harte uit rond te kijken op deze site en natuurlijk bent u als deelnemer of bezoeker meer dan welkom op een van onze evenementen.

 

 

Agenda 2021 / 2022

Porsche PicknickDatum nog niet bekend
Porsche Friese Elfstedentochtzaterdag 11 september 2021
Porsche Snertritzondag 07 november 2021
Le Mans 24h Experiencedonderdag 09 juni 2022 t/m zondag 12 juni 2022

 

Laatste Porsche Nieuws

Nederland

Porsche Taycan nu ook met achterwielaandrijving
 
[VIDEO] AutoWeek test de Porsche 718 Boxster GTS 4.0
 
[VIDEO] Drive Defines Her - aflevering 2: Shurooq Zainal and Aileen Fahr
 
Inzet Max Benecke blijft grotendeels onbeloond in Porsche TAG Heuer Esports Supercup
 
Sunday Drives: Onderweg met Jeff Zwart
 
Meer nieuws op de nieuws pagina

 

 

Porsche Taycan nu ook met achterwielaandrijving

Datum: -

 

Porsche onthult een nieuwe, achterwielaangedreven versie van de Taycan. Voorzien van de standaard Performance Battery beschikt de auto in combinatie met Launch Control over 300 kW/408 pk in overboost. Met de optionele Performance Battery Plus bedraagt het maximale vermogen zelfs 350 kW/476 pk.

Standaard wordt deze nieuwe, achterwielaangedreven Taycan-uitvoering geleverd met de Performance Battery, die een bruto capaciteit heeft van 79,2 kWh. Optioneel is er de 93,4 kWh Performance Battery Plus. Met deze batterijpakketten is een actieradius (WLTP) haalbaar van respectievelijk 431 en 484 kilometer*. De Performance Battery heeft een maximum laadvermogen van 225 kW, de Performance Battery Plus laadt met maximaal 270 kW. Onder ideale omstandigheden zijn beide batterijen in 22,5 minuten van 5 naar 80% op te laden; 100 kilometer extra actieradius duurt slechts 5 minuten. Ongeacht de gekozen batterij accelereert de Taycan in 5,4 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid is in beide configuraties 230 km/u. 

Innovatieve elektromotor en dynamische prestaties

De synchroonmotor op de achteras is dezelfde als die van de Taycan 4S. De pulsomvormer werkt met een maximum stroomsterkte van 600 ampère. De elektromotor is gekoppeld aan een transmissie met twee versnellingen. Met een Cw-waarde van 0,22 heeft de stroomlijn van de Taycan een positieve invloed op het energieverbruik. Het maximum recuperatievermogen bedraagt 265 kW.

Centraal verbonden onderstel

Het onderstel van deze achterwielaangedreven Taycan maakt gebruik van een centrale aansturing. Porsche 4D Chassis Control analyseert en synchroniseert alle systemen in realtime. Zowel het standaard onderstel met schroefveren als de optionele luchtvering met driekamertechnologie en Smartlift is uitgevoerd met elektronisch gestuurde schokdempers (PASM). Optioneel is Porsche Surface Coated Brake (PSCB) leverbaar, met remschijven in een diameter van 410 (voor) en 365 mm (achter).

Typisch Porsche-design

Kenmerkende uiterlijke details van de nieuwe modelvariant zijn de aerodynamisch geoptimaliseerde 19 inch Taycan Aero-wielen en de zwarte remklauwen. De frontspoiler, dorpels en diffuser in de achterbumper zijn in de kleur zwart uitgevoerd – net als bij de Taycan 4S. Led-koplampen zijn onderdeel van de standaarduitrusting.

Vanbinnen wordt deze Taycan standaard geleverd met comfortstoelen die in acht richtingen elektrisch verstelbaar zijn. De auto heeft twee bagageruimten, voorin met een inhoud van 84 liter en achterin met een volume van 407 liter. De Taycan is de eerste Porsche waarin geen leer wordt toegepast. De bekleding is gemaakt van een innovatief gerecycled materiaal dat de duurzaamheid van de elektrische sportwagen benadrukt.

Plug & Charge en Functions on Demand

Als jongste lid van de modelserie profiteert ook deze Taycan-variant direct van alle functies die met ingang van het nieuwe modeljaar zijn ingevoerd voor het gehele gamma. Een voorbeeld is Plug & Charge, waarmee de auto bij het laadstation automatisch wordt herkend en de batterij direct wordt opgeladen zodra de laadkabel is ingeplugd. Plug & Charge werkt al bij Ionity-laadstations in Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, Italië en Tsjechië. Daar komen op korte termijn twaalf andere Europese landen bij.

Net als alle andere Taycan-varianten is de auto te bestellen met een gekleurd head-up display en een ingebouwde AC-lader met een laadvermogen tot 22 kW. Met Functions on Demand (FoD) kunnen Taycan-eigenaren de oorspronkelijke configuratie na levering van de auto verder uitbreiden met diverse comfort- en assistentiefuncties, als eenmalige online aanschaf of in de vorm van een maandabonnement.

De nieuwe achterwielaangedreven Taycan is per direct te bestellen voor een consumentenadviesprijs van € 87.200**. De vierde telg van de Taycan-familie maakt in de tweede helft van maart 2021 zijn opwachting bij de Nederlandse Porsche Centra. 

Succesvol jaar voor de Taycan

In 2020 zijn wereldwijd meer dan 20.000 Taycans afgeleverd. In Noorwegen is de auto zelfs goed voor een verdubbeling van de totale Porsche-verkopen. Inmiddels is de elektrische sportwagen bekroond met meer dan vijftig internationale awards. Ook heeft de nieuwe achterwielaangedreven Taycan inmiddels een vermelding in het Guinness World Record™ boek op zijn naam staan, met een non-stop drift van 42,171 kilometer.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.

** Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie porsche.nl.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

[VIDEO] AutoWeek test de Porsche 718 Boxster GTS 4.0

Datum: -

 

AutoWeek test de nieuwe Porsche 718 Boxster GTS 4.0 met PDK-transmissie. Volgens redacteur Marco Gorter de meest pure roadster: “Dit is de essentie van wat een goede, perfecte roadster moet zijn. Een meesterwerk!”

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

[VIDEO] Drive Defines Her - aflevering 2: Shurooq Zainal and Aileen Fahr

Datum: -

 

Gedreven om dingen anders aan te pakken verleggen Emirati Shurooq Zainal en de in Duitsland geboren Aileen Fahr grenzen en veranderen ze de perceptie van vrouwelijk leiderschap in het Midden-Oosten.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

Inzet Max Benecke blijft grotendeels onbeloond in Porsche TAG Heuer Esports Supercup

Datum: -

 

Net als vorige week tijdens de seizoensstart van de Porsche TAG Heuer Esports Supercup op het virtuele circuit van Interlagos in Brazilië toonde Max Benecke, de Duitse coureur van het Nederlandse team Porsche24 driven by Redline ook in de tweede seizoensronde een enorme inzet. Op het digitale Circuit de Barcelona-Catalunya, waar hij vorig jaar zowel de sprintrace als de hoofdwedstrijd won, maakte hij opnieuw vele plaatsen goed, maar door een aanrijding van een concurrent moest hij ditmaal genoegen nemen met de tiende plaats.

Na de seizoensstart in Brazilië kwamen de 40 deelnemers aan de Porsche TAG Heuer Esports Supercup, algemeen beschouwd als het officieuze wereldkampioenschap simracen op het populaire platform iRacing, nu voor het eerst op de digitale variant van een Europees circuit in actie. In de kwalificatie waren de verschillen opnieuw uitermate klein, met de snelste rondetijden van de eerste 29 rijders binnen een seconde van elkaar. De Amerikaan Mitchell DeJong had met een tijd van 1:46,675 minuten lange tijd de voorlopige pole-position in handen, maar moest uiteindelijk in de slotfase van de sessie toch nog zijn meerdere erkennen in zijn Australische teamgenoot Josh Rogers, die met een tijd van 1:46,578 minuten de beste startplaats voor zich opeiste. Voor Rogers was het zijn 18e pole-position in de Porsche TAG Heuer Esports Supercup. Max Benecke kwam niet verder dan de 17e tijd en wist daarmee dat hij opnieuw in de races de nodige plaatsen moest goedmaken.

Opmars

Bij de start van de negen ronden lange sprintrace nam Rogers vanaf de pole-position direct de leiding, voor Mitchell DeJong en Dayne Warren. Verderop in het veld startte Benecke al zijn opmars: in de eerste ronde wist hij al gelijk vier plaatsen goed te maken, zodat hij als 13e doorkwam. Vervolgens wachtte hij op de volgende kans, die zich in de vijfde ronde voordeed aan de binnenkant van bocht twee, waar Benecke de twaalfde plaats overnam van de Brit Jack Sedgwick. Een ronde later was David Williams aan de beurt, wederom een Britse opponent, waarmee Benecke al elfde was. Toen vervolgens in de achtste ronde de Noor Tommy Østgaard in de strijd om de achtste plaats van de baan raakte, kon Benecke nog een positie opschuiven, waarmee hij als tiende eindigde. Rogers behaalde de winst, voor DeJong en Warren.

10e startplek

In de aansluitende hoofdrace over 18 ronden mocht titelverdediger Sebastian Job vanaf de pole-position vertrekken, omdat hij als achtste geëindigd was in de sprintrace en dit seizoen de zogeheten ‘reversed grid’-regeling voor de top acht van toepassing is op de startopstelling van de hoofdwedstrijd. Job nam bij de start de leiding voor de Noor Sindre Setsaas en de Brit Charlie Collins. Benecke, gestart vanaf de tiende plaats, wist gelijk in de eerste ronde alweer drie posities te winnen. Vooraan bouwde Job met ogenschijnlijk gemak een kleine voorsprong op, terwijl de langzamere Setsaas een heel groepje rijders achter zich ophield. Dat duurde tot aan de vijfde ronde, toen Collins er eindelijk in slaagde om Setsaas voorbij te steken, wat Josh Rogers twee bochten later ook deed. Benecke raakte in dezelfde ronde in botsing met DeJong, waardoor hij twee plaatsen verloor. In de negende ronde passeerde hij met een spectaculaire manoeuvre de Fin Tuomas Täthelä en de Spanjaard Alejandro Sánchez, waardoor Benecke weer op de zevende plaats reed.

Geraakt

Een ronde later passeerde Benecke de steeds langzamer wordende Setsaas en was daarmee zesde, in de twaalfde ronde haalde Benecke DeJong in en behaalde zo de vijfde plaats. Benecke was duidelijk sneller dan het groepje voor hem met Rogers, Collins en Warren, zodat het nog slechts een kwestie van tijd leek voordat Benecke zijn opmars in de richting van de top drie zou kunnen maken. Zover kwam het echter niet, want in de 15e ronde miste Sánchez zijn rempunt in een aanvalspoging op DeJong en raakte daardoor de auto van Benecke, die als gevolg daarvan terugviel naar de tiende plaats. Op die positie bleef Benecke ook tot aan de finish, terwijl Job de wedstrijd won, voor Rogers en Collins.

“Max Benecke heeft opnieuw zijn racekwaliteit getoond”, verklaarde Joe Naughton, engineer van Team Porsche24 driven by Redline na afloop. “Hij streed hard voor een podiumpositie in de hoofdrace, maar toen miste een andere rijder zijn rempunt en raakte hem. Ondanks de opgelopen schade wist Max toch nog een positie in de top tien te behalen, maar het is jammer dat dit resultaat niet de snelheid van de rijder van ons team weergeeft.” De volgende ronde van de Porsche TAG Heuer Esports Supercup wordt op zaterdag 30 januari verreden op het digitale circuit van Imola in Italië.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

Sunday Drives: Onderweg met Jeff Zwart

Datum: -

 

In de eerste aflevering van de nieuwe reeks ‘Sunday Drives’ laat fotograaf/regisseur Jeff Zwart ons kennismaken met zijn favoriete route.

Waar
Independence Pass, Colorado

Lengte
52 kilometer

Bijzonderheden
Scherpe haarspeldbochten en hoge snelheden op grote hoogte

Jeff Zwart is niet onbekend met de bergen. Zijn leven staat in het teken van snelheid en hoogte. Waarschijnlijk is Jeff recordhouder voor het aantal starts aan de Pikes Peak International Hillclimb. Hij wist deze race naar de top van de wereldberoemde berg in Colorado liefst acht keer te winnen. Niet zo verwonderlijk dus dat de Independence Pass zijn favoriete weg is.

“Dat ik deze weg zo vaak neem is pure noodzaak,” legt Jeff uit. In dit prachtige uitgestrekte gebied in Colorado is het vaak een hele onderneming om van A naar B te rijden. “Het is de kortste route van mijn woonplaats naar de grote stad. Als de Independence Pass ’s winters is afgesloten, ben je zomaar een uur langer onderweg.”

Voor Jeff zijn uitdagende bergwegen een tweede natuur. “De Independence Pass is heel afwisselend. Je komt scherpe haarspelden tegen, maar ook lange snelle bochten. Op de top bereik je een hoogte van 3660 meter. Dan rijd je boven de boomgrens.”

De Independence Pass begint in Aspen op een hoogte van 2440 meter boven zeeniveau en klimt naar 3687 meter op zijn hoogste punt. Dan daalt de weg langs de bergwand af naar de historische mijnbouwstad Leadville dat op meer dan 3000 meter de hoogstgelegen stad van de Verenigde Staten is.

De bergpas is een 52 kilometer lange sectie van Highway 82 en is in de zomer een populaire toeristische trekpleister. ’s Winters wordt de weg afgesloten, als zware sneeuwval en lawines het verkeer onmogelijk maken.

“De hoogte is hier van grote invloed,” vertelt Jeff. “Mijn Porsche 356 uit 1953 heeft een vermogen van amper 60 pk – op zeeniveau. Maar op de Independence Pass is daar hooguit 40 pk van over. Dat maakt het bereiken van de top een hele onderneming. Een vroege 911 is een perfecte auto voor deze weg. Er zijn beslist snellere auto’s denkbaar maar het motorgeluid dat tussen de bergen galmt maakt alles goed. Je moet bovendien hard werken. Het is een hele uitdaging om op het juiste moment in het juiste toerengebied te zijn.”

Ook al rijdt Jeff deze weg tientallen keren per jaar, hij is elke keer weer onder de indruk van het voortdurend veranderende landschap. “Vanuit Aspen kom je in een gebied waar veel wild leeft. Je moet niet raar op kijken als er ineens een eland oversteekt. Dan begint de beklimming en kom je op plaatsen waar je tegemoetkomende auto’s amper kunt passeren.”

“De Independence Pass verandert voortduren. In de lente ligt er nog sneeuw langs de weg en zie je boomstammen die door lawines naar beneden zijn gesleurd. In de herfst rijd je door spectaculaire tunnels van gele bladeren. Maar mijn favoriete tijd van het jaar is de vroege zomer. Dan is de temperatuur ’s ochtends al heel aangenaam, draai ik de ramen omlaag en is er nog nauwelijks verkeer.”

Voor zijn jaarlijkse pelgrimage naar Pikes Peak, vormt de Independence Pass voor Jeff een ideale voorbereiding. Dan kan hij zich volledig concentreren op de eigenaardigheden van de bergen, de grillen van het asfalt en de invloed die de ijle lucht op de motor heeft.

Zoals snelheid en hoogte een bestandsdeel van zijn leven zijn geworden, zo is de Independence Pass dat ook. “Er is geen weg die ik vaker heb gereden. Bij mooi weer, maar ook in de regen en bij sneeuw of hagel. Overdag en in het holst van de nacht. Elke keer laat de route zich weer van een andere kant zien. Dat is wat de Independence Pass uniek maakt.”

 

Bron: Pon Porsche Newsroom