Stichting 911Events organiseert evenementen voor liefhebbers en bezitters van het automerk Porsche.

De Stichting is ontstaan vanuit de organisatie die in 2007 gestart is met de Porsche Friese Elfstedentocht. Met een 6 koppige organisatie van vrijwilligers is men aan dit eerste Porsche evenement begonnen en is de organisatie met alle andere activiteiten de laatste jaren enorm gegroeid.

Naast de Porsche Friese Elfstedentocht is 911Events ook andere evenementen gaan organiseren zoals de Porsche Snertrit en de Krokusrit. Daarnaast worden gedurende het jaar diverse evenementen georganiseerd of ondersteund waarbij Porsche centraal staat.

Jaarlijks wordt door Stichting 911Events ook bepaald welke goede doelen ondersteund zullen worden. Zo is er een intensieve samenwerking met het Ronald McDonald Huis Friesland waar met de steun van de deelnemers jaarlijks een prachtig bedrag aan gedoneerd kan worden.

Wij nodigen u van harte uit rond te kijken op deze site en natuurlijk bent u als deelnemer of bezoeker meer dan welkom op een van onze evenementen.

 

 

Agenda 2019

Porsche 911Kurvenroutedonderdag 12 september 2019
Porsche Snertritzondag 03 november 2019

 

Laatste Porsche Nieuws

Nederland

Dit is het interieur van de Porsche Taycan
 
[VIDEO] Chris Harris rijdt Porsche Type 64
 
[VIDEO] Ongewoon record voor Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid
 
[VIDEO] #DrivewayGoals: de collectie van Magnus Walker
 
[VIDEO] Carfection bedwingt Schotse wegen met Porsche 718 Spyder
 
Meer nieuws op de nieuws pagina

 

 

Dit is het interieur van de Porsche Taycan

Datum: 23 August, 2019

 

Met de Taycan breekt voor Porsche een nieuw tijdperk aan. De eerste volledig elektrische sportwagen van het merk die in september op de IAA in Frankfurt aan het publiek wordt getoond, heeft niet alleen een innovatieve aandrijflijn; hij zet ook nieuwe standaards op het gebied van interieurdesign.

Klassieke designelementen zijn door de afdeling Interior Design Style Porsche onder leiding van de Nederlander Ivo van Hulten opnieuw geïnterpreteerd en gemixt met het digitale tijdperk. Het puristische dashboard van de oer-911 uit 1963 diende als inspiratie, maar de lay-out is naar het heden doorvertaald. De cockpit is nadrukkelijk gericht op de bestuurder. Het state-of-the-art instrumentenpaneel is clean en minimalistisch; de bediening geschiedt snel en zonder afleiding. Het vrijstaande en gebogen instrumentenpaneel bestaat uit een gebogen, 16,8 inch scherm van ontspiegeld echt glas.

Digitaal instrumentarium

De bestuurder kan voor het instrumentarium kiezen uit vier presentatievormen. In de Classic mode zijn de vijf typische ronde Porsche-klokken te zien. Vanwege de elektrische aandrijflijn kan de centrale teller natuurlijk geen toerenteller zijn, dus is deze vervangen voor een ‘Power meter’. Als de Mode Map is ingeschakeld, wordt de Power-meter vervangen door een kaart. In de Full Map mode worden de ronde instrumenten compleet weggelaten en wordt een volledige navigatiekaart weergegeven. Bij de weergave Pure krijgt de bestuurder alleen de meest relevante informatie te zien, zoals de snelheid, verkeersborden en navigatie-instructies via een verkleinde pijl.Aan de randen van het scherm bevinden zich kleine touchscreens voor het bedienen van de licht- en onderstelfuncties. Het instrumentenpaneel is dus breder dan het stuur en doet hierdoor denken aan dat van de iconische 911. Porsche biedt een keuze uit twee stuurwielen. Naast de basisvariant is er ook een GT Sport-stuurwiel leverbaar. Dat is voorzien van de typische Porsche rijmodusschakelaar, waarmee de verschillende rijstanden zijn te selecteren.

Intelligente en intuïtieve bediening

Een centraal 10,9 inch infotainmentdisplay en een tweede, optioneel display voor de voorpassagier zijn weggewerkt in een black panel van glas dat optisch overloopt in het interieur. Alle gebruikersinterfaces zijn bij de Taycan volledig opnieuw ontworpen. Het aantal klassieke schakelaars en knoppen is sterk verminderd. In plaats daarvan zijn de bedieningselementen intelligent en intuïtief te bedienen - via touchscreens of met spraakbesturing die je activeert na het commando ‘Hey Porsche’.Alle functies van de Taycan, zoals het Porsche Active Stability Management (PASM), zijn eenvoudig te configureren in het centrale scherm. Het overzichtelijke en aanpasbare startscherm geeft de bestuurder snelle toegang tot alle apps. Deze apps omvatten navigatie, telefoon, media, comfort en Porsche Connect. Met de geoptimaliseerde spraakbesturing bereikt de bestuurder de gewenste functie nog weer sneller. De voorpassagier in de Taycan krijgt voor het eerst zijn eigen touchscreen (optioneel) en kan zo gemakkelijk zijn eigen instellingen aanpassen zonder de bestuurder af te leiden.In de middenconsole is een royaal 8,4-inch touchscreen met haptische feedback aangebracht waarmee de airconditioning is in te stellen. Een geïntegreerde handschriftherkenning maakt ook een snelle invoer van adressen mogelijk. Alle details zijn bij de Taycan teruggebracht tot de essentie. Net als de Porsche 918 heeft de Taycan bijvoorbeeld geen klassieke versnellingspook, maar een compacte schakelaar in het dashboard. Dit creëert ruimte voor opbergmogelijkheden. Ook de ventilatieopeningen zijn teruggebracht naar de essentie. Deze zijn volledig gemoderniseerd; klassieke lamellen behoren tot het verleden. Net als in de Panamera laat de luchtstroom uit de ventilatieroosters zich via het scherm bedienen, dus het aanraken van de roosters is niet meer nodig. De luchtstroom wordt digitaal en volledig automatisch geregeld met de ‘Virtual Airflow Control’. Wanneer wordt gekozen voor de optionele airconditioning met vier zones - Advanced Climate Control - wordt de klimaatregeling achterin ingesteld middels een ander 5,9-inch touchscreen met haptische feedback.

Innovatieve materialen

Het kleur- en materiaalconcept van de Taycan maakt individuele uitrusting mogelijk - van traditioneel tot duurzaam en modern. Naast een grote keuze uit verschillende leersoorten is voor de Taycan ook een volledig leervrije uitrusting beschikbaar: ‘Race-Tex’. Dit hoogwaardige microvezelmateriaal is gedeeltelijk gemaakt van gerecyclede polyestervezels. In de vloerbekleding is het gerecyclede ‘Econyl®-garen’ verwerkt dat onder andere van gerecyclede visnetten is gemaakt.

Naast het grote aantal innovaties, is er nog steeds een detail dat in geen enkele Porsche mag ontbreken. Net als het contactslot van conventionele Porsche-modellen is de aan-/ uitknop bij de Taycan nog gewoon links van het stuur te vinden.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

[VIDEO] Chris Harris rijdt Porsche Type 64

Datum: 23 August, 2019

 

TopGear presentator Chris Harris krijgt de unieke kans om met de allereerste auto van Porsche te rijden. Kijk en luister mee in deze video naar het gedetailleerde verhaal van de Porsche Type 64.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

[VIDEO] Ongewoon record voor Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Datum: 22 August, 2019

 

De krachtigste Porsche Cayenne ooit, de nieuwe Turbo S E-Hybrid, heeft tijdens een zeer ongewoon ronderecord zijn uitzonderlijke on-road en off-road kwaliteiten bewezen. De Gotland Ring is nog in aanbouw en is slechts gedeeltelijk geasfalteerd. Autocoureur Tim Schrick zette een fast lap in slechts 3:51 minuten met de hybride SUV.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

[VIDEO] #DrivewayGoals: de collectie van Magnus Walker

Datum: 21 August, 2019

 

Youtuber Sam van SeenThroughGlass brengt een bezoek aan Magnus Walker. Misschien wel één van de grootste Porsche enthousiastelingen ter wereld. Walker neemt Sam mee door zijn ongelooflijke verzameling auto's.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

[VIDEO] Carfection bedwingt Schotse wegen met Porsche 718 Spyder

Datum: 20 August, 2019

 

Henry Catchpole van YouTube-kanaal Carfection rijdt de open versie van de Porsche 718 Cayman GT4, de 718 Spyder. De eerste Spyder als GT4. Hij heeft dezelfde atmosferische 4,0-liter zesciliner boxermotor en handgeschakelde transmissie als zijn dichte broer. Kijk in deze video mee naar Henry's review in het adembenemende decor van Schotland.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom