Stichting 911Events organiseert evenementen voor liefhebbers en bezitters van het automerk Porsche.

De Stichting is ontstaan vanuit de organisatie die in 2007 gestart is met de Porsche Friese Elfstedentocht. Met een 6 koppige organisatie van vrijwilligers is men aan dit eerste Porsche evenement begonnen en is de organisatie met alle andere activiteiten de laatste jaren enorm gegroeid.

Naast de Porsche Friese Elfstedentocht is 911Events ook andere evenementen gaan organiseren zoals de Porsche Snertrit en de Krokusrit. Daarnaast worden gedurende het jaar diverse evenementen georganiseerd of ondersteund waarbij Porsche centraal staat.

Jaarlijks wordt door Stichting 911Events ook bepaald welke goede doelen ondersteund zullen worden. Zo is er een intensieve samenwerking met het Ronald McDonald Huis Friesland waar met de steun van de deelnemers jaarlijks een prachtig bedrag aan gedoneerd kan worden.

Wij nodigen u van harte uit rond te kijken op deze site en natuurlijk bent u als deelnemer of bezoeker meer dan welkom op een van onze evenementen.

 

 

Agenda 2021 / 2022

Porsche PicknickDatum nog niet bekend
Porsche 911Stedentochtzaterdag 11 september 2021
Porsche Snertritzondag 07 november 2021
Le Mans 24h Experiencedonderdag 09 juni 2022 t/m zondag 12 juni 2022

 

Laatste Porsche Nieuws

Nederland

Rogers en DeJong winnen in Montréal, Porsche24 driven by Redline-rijder Max Benecke uit race gereden
 
Sunday Drives: Met Stefan Bogner door de Zwitserse Alpen
 
[VIDEO] Klaar voor de start
 
[VIDEO] De droomvlucht van 30.000 pk
 
Porsche24 driven by Redline start tweede seizoenshelft in Montréal
 
Meer nieuws op de nieuws pagina

 

 

Rogers en DeJong winnen in Montréal, Porsche24 driven by Redline-rijder Max Benecke uit race gereden

Datum: -

 

Het zit Max Benecke, de Duitse rijder van het Nederlandse team Porsche24 driven by Redline, nog steeds niet echt mee in de Porsche TAG Heuer Esports Supercup. In de zesde ronde van het officieuze wereldkampioenschap simracing, verreden op het platform iRacing, eindigde Benecke in de sprintrace nog als tiende. In de aansluitende hoofdwedstrijd op de virtuele variant van het Circuit Gilles Villeneuve in Montréal werd hij echter al in de tweede ronde geraakt door een concurrent, waarop de race voor Benecke ten einde was. De overwinningen waren voor de Australiër Josh Rogers in de sprintrace en voor de Amerikaan Mitchell DeJong in de hoofdrace.

In de kwalificatie, bepalend voor de posities in de startopstelling voor de sprintrace, was het ditmaal de Amerikaan Zac Campbell die met 1:35,693 minuten de snelste tijd van het veld liet noteren. Campbell is een zogeheten ‘rookie’: hij neemt dit seizoen voor het eerst aan de sterk bezette simracingcompetitie van Porsche deel. Hij bleef Josh Rogers, die lange tijd de voorlopige pole-position in handen had, 0,03 seconden voor, met de Brit Jamie Fluke op de derde plaats van de startopstelling. Max Benecke kwalificeerde zich als 14e. De tijden van de eerste 20 rijders in de kwalificatie lagen binnen 0,553 seconden, een duidelijk bewijs van hoe competitief het veld is.

Bij de start van de sprintrace nam Campbell keurig de leiding voor Rogers, maar al in de eerste chicane zag Jamie Fluke alle kansen op een goede klassering teniet gedaan, toen hij werd geraakt door de Australiër Dayne Warren. In de tweede ronde passeerde Rogers Campbell in de strijd om de leiding, terwijl de Amerikaan een halve ronde later nog een positie verloor aan de Brit Sebastian Job. In de hitte van de strijd kwam Benecke iets verderop in het veld in contact met een concurrent, maar kwam niettemin als tiende door, een positie die hij voor de rest van de tien ronden lange race wist vast te houden. Aanvankelijk leek hij nog kansen te hebben om op te klimmen, wetende dat hij met de achtste plaats in de race vanwege de ‘reversed grid’-regeling vanaf de pole-position zou mogen starten voor de hoofdwedstrijd, maar meer progressie zat er voor Benecke niet in, temeer omdat de handling van zijn auto na de aanrijding niet optimaal meer was. De overwinning in de sprintrace was voor Josh Rogers, Sebastian Job en Zac Campbell completeerden de top drie.

Als achtste in de sprintrace vertrok Mitchell DeJong vanaf de pole-position voor de hoofdrace. Bij de start nam hij de leiding voor de Brit Kevin Ellis jr. en de Fin Tuomas Tähtelä. Benecke raakte in het gedrang na de start in contact met de Noor Østgaard, maar kwam na de eerste ronde als achtste door. Een ronde later echter was de race voor hem ten einde: Josh Rogers raakte de auto van Benecke, die spectaculair de lucht in ging en ondersteboven weer op de baan belandde. Dat betekende voor Benecke voor de tweede maal dit seizoen de voortijdige uitval in de hoofdrace door een aanrijding.

“De sprintrace was wel oké, al raakte ik ook betrokken bij een aantal incidenten”, gaf Benecke naderhand te kennen. “In de hoofdrace probeerde ik meer plaatsen goed te maken, maar ik werd helaas van achteren geraakt. Jammer, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Ik had eenzelfde situatie met de rijder voor me in de sprintrace. Ik werd in deze race zeker wel een keer of vier, vijf geraakt. Helaas, maar het heeft weinig zin hier lang bij stil te blijven staan. Op naar de volgende race!”

De overwinning was voor Mitchell DeJong, die voor de tweede keer dit seizoen de maximale score behaalde. Ellis wisselde in de slotfase tweemaal van positie met Tähtelä, maar kwam uiteindelijk als tweede over de eindstreep, voor de Fin. Campbell eindigde als vierde, voor de Britten Graham Carroll en Sebastian Job en Josh Rogers. Daarbij was vooral de langdurige strijd tussen de beide kampioenen Job, de titelverdediger, en Rogers, de winnaar in 2019, een genot om naar te kijken. De zevende ronde van de Porsche TAG Heuer Esports Supercup wordt op 13 maart verreden op het virtuele circuit van Spa-Francorchamps in de Belgische Ardennen.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

Sunday Drives: Met Stefan Bogner door de Zwitserse Alpen

Datum: -

 

In deze laatste aflevering van ‘Sunday Drives’ beleven we de jaarlijkse trip van topfotograaf en Porsche-liefhebber Stefan Bogner.

Waar: Vijf beroemde passen in de Zwitserse Alpen

Lengte: 230 kilometer

Bijzonderheden: Rijden op grote hoogte, tunnels, watervallen, ongelooflijke uitzichten en volop haarspeldbochten

Er zijn maar weinig leden van de Porsche-community die beter gekwalificeerd zijn om over geweldige roadtrips te praten dan Stefan Bogner. De beroemde fotograaf en oprichter van het magazine Curves heeft in het afgelopen decennium 's werelds allerbeste wegen op de gevoelige plaat vastgelegd, vaker wel dan niet vanaf de bestuurdersstoel van zijn eigen luchtgekoelde 911.

Van alle roadtrips die hij heeft gemaakt is er nog steeds één die zijn absolute favoriet is. “De trip die ik in ieder geval eens per jaar wil maken brengt me naar vijf van de mooiste passen in Zwitserland. Het is geweldig om daar te rijden.”

Bogner woont in München, Zuid-Duitsland, en vertrekt al om 04:00 uur met zijn luchtgekoelde 911 van huis om de drukte voor te zijn. Via Luzern rijdt hij op tempo naar de eerste pas, de Sustenpas. "De meeste van deze passen zijn gebouwd voor militair transport en kunnen erg smal zijn", legt Bogner uit, "maar de Sustenpas is gebouwd voor sightseeing. Het is een mooie, brede en kronkelige weg richting de Stein-gletsjer."

Deze pas is vertrouwd terrein voor Bogner, want hij heeft gediend als achtergrond voor talloze fotoshoots die hij de afgelopen jaren voor Porsche heeft gemaakt. "Ik raad aan om deze pas van oost naar west én van west naar oost te rijden als je tijd hebt, want beide richtingen zijn prachtig. De echte hoogtepunten van deze pas zijn echter de vele tunnels!"

De 2,2 km hoge Susten Pass is in ongeveer 45 minuten af te leggen, of in een uur als je het rustig aan doet. Eenmaal beneden begint vrijwel direct de Grimselpas, de tweede van de vijf. "Deze weg voert je langs een 200 jaar oud hotel, een absolute aanrader om te verblijven", zegt Bogner. “Je rijdt over een kleine dam naar een eiland aan een meer, aan de rand daarvan ligt het hotel. Het uitzicht is echt adembenemend."

De Grimselpas gaat verder tot een hoogte van 2.164 meter en biedt vanaf de top een spectaculair uitzicht op de derde etappe van Bogners epische alpine-avontuur, de beroemde Furkapas. Voordat je daar aankomt, moeten er nog vele scherpe haarspeldbochten worden genomen, die je naar de bodem van de Grimselpas brengen.

De derde pas, de Furkapas was het toneel voor James Bond's onvergetelijke raceduel in ‘Goldfinger’ en is een populaire bestemming voor zowel film- als autoliefhebbers. "De weg is boven erg smal", zegt Bogner. "En het is best gek want je rijdt ongeveer 30 km langs de berg, waarbij je constant links en rechts draait, en je hebt daar altijd sneeuw, zelfs in juli en augustus."

Onderaan de Furkapas ligt het kleine dorpje Andermatt. Vanuit dit dorp kun je rechtsaf de Gotthardpas op, volgens Bogner ‘een van de beste wegen ter wereld’. De originele Gotthardpas, een vitale handelsroute door het Saint-Gotthard-massief die het noorden en zuiden van Zwitserland verbindt, is ontstaan in de 13e eeuw. In 1980 werd onder de eeuwenoude weg een 17 km lange tunnel geopend. "Deze pas biedt je dus keuze uit twee totaal verschillende wegen", vervolgt Bogner. "Een daarvan is de zeer oude met de hand geplaveide weg die dateert uit 1600. Je kunt er nog steeds overheen rijden en het is een avontuur dat je niet mag missen. Je kunt er trouwens ook waanzinnige foto's maken!”

De vijfde en laatste etappe van Bogners favoriete roadtrip is de Nufenenpas, de hoogste verharde weg van Zwitserland op 2.478 meter hoogte. "Ook hier maak je een prachtige klim", aldus Bogner. “De zeer steile afdaling brengt je vervolgens terug naar de Sustenpas, dus als je wilt, kun je nog een keer rondgaan!"

Bogner heeft in de afgelopen jaren gereden met de meest unieke Porsches gereden, zoals de originele 911 R, de 906 Carrera en de 918 Spyder, maar zijn eigen auto is en blijft favoriet. "Ik pak voor deze trips altijd mijn 911 S/T uit 1970 die ik precies zoals het origineel heb herbouwd, met een bredere carrosserie, een 2,5-liter twin-spark magnesiummotor en een volledig gestript race-interieur. Het is altijd weer sensationeel om met deze auto dit soort trips te maken."

"Elke pas heeft zijn unieke karakter", vat hij samen. "En dat is precies wat deze roadtrip zo opwindend maakt. Volgens mij vind je nergens anders ter wereld zo'n gebied met zo veel spectaculaire landschappen en fantastische rijderswegen."

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

[VIDEO] Klaar voor de start

Datum: -

 

Het TAG Heuer Porsche Formule E-team is klaar voor het FIA Formule E-wereldkampioenschap 2021. Het team is ouder, wijzer en competitiever dan ooit. Elke keer dat de coureurs het asfalt betreden, zijn ze erop gebrand om elk moment en elke milliseconde te laten tellen. Beleef het achter de schermen mee op Instagram via @TAGHeuerPorscheFE.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

[VIDEO] De droomvlucht van 30.000 pk

Datum: -

 

Voor sportwagenliefhebbers is het Porsche Museum een absoluut walhalla. Droom met je ogen open en vlieg met een drone virtueel mee langs de meest indrukwekkende modellen uit de collectie van het museum.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

Porsche24 driven by Redline start tweede seizoenshelft in Montréal

Datum: -

 

Met het zesde evenement start aanstaande zaterdag op de virtuele variant van het Circuit Gilles Villeneuve in de Canadese stad Montréal de tweede helft van het seizoen in de Porsche TAG Heuer Esports Supercup. Ook Max Benecke, de Duitse coureur van het Nederlandse team Porsche24 driven by Redline staat aan de start, vastbesloten om in de tweede seizoenshelft van het officieuze wereldkampioenschap simracing op het populaire platform iRacing zijn score aanzienlijk te verbeteren.

Na de beide races van afgelopen week, die werden verreden op het virtuele circuit van Road Atlanta in Braselton in de Amerikaanse staat Georgia blijft de Porsche TAG Heuer Esports Supercup in Noord-Amerika. Ditmaal is er sprake van een première, want nog niet eerder werd er een simrace op de digitale variant van het uit de Formule 1 bekende Circuit Gilles Villeneuve in de Canadese stad Montréal verreden. Het 4,361 kilometer lange parcours bevindt zich op het Île Notre-Dame. Het kunstmatige eiland in de St. Lawrence River werd medio jaren zestig aangelegd met behulp van zand en puin dat vrijkwam bij het boren van de tunnels voor het metronetwerk in Montréal. Het circuit, dat grotendeels uit openbare wegen bestaat, was in 1978 voor het eerst de locatie voor de Canadese Formule 1-Grand Prix, tot op de dag van vandaag een van de populairste evenementen op de jaarlijkse WK-kalender. Een roemrucht baangedeelte is de krappe rechts-links-chicane voor start en finish, waar de muur bij het uitkomen van de bocht wel heel dichtbij staat – in sommige gevallen té dichtbij. Daardoor kreeg de muur de bijnaam ‘Wall of champions’.

“Montréal is waarschijnlijk een van de moeilijkste circuits op de kalender, omdat de baan zo krap is en er aan elke kant muren staan”, weet Max Benecke. “Daarom moet je heel nauwkeurig rijden en moet ook de afstelling van de auto precies goed zijn. Er zijn veel oneffenheden en de virtuele Porsche Cup-auto staat er een beetje om bekend dat hij nogal springerig is. Er zullen ongetwijfeld coureurs zijn die fouten maken, maar inhalen is op dit circuit erg lastig. Het rechte stuk aan de achterkant is vrij lang, maar de chicane die erop volgt maakt inhalen nagenoeg onmogelijk.”

Na vijf van de tien evenementen van het seizoen staat Benecke op de zevende plaats in de tussenstand. Zijn achterstand op leider Joshua Rogers, de kampioen van het seizoen 2019, bedraagt 152 punten. “Ik moet zeggen dat ik over de eerste helft van het seizoen zeer teleurgesteld ben”, verklaart Benecke eerlijk. “Vooral omdat ik iedere race wel in staat ben om te laten zien dat de snelheid er is. In deze opzet is de kwalificatie echter cruciaal en op dat vlak hadden we het tot nu toe in iedere race zwaar. Ik stond in vier van de vijf evenementen voor mijn teamgenoten en werd in de kwalificatie slechts eenmaal met een minimaal verschil geklopt door een teamgenoot. Ik ben ervan overtuigd dat het niet ligt aan hoe we rijden, maar meer aan hoe de auto is afgesteld. We proberen iedere week nieuwe inzichten te verwerven. Mijn beste race tot dusver was de seizoensstart op Interlagos. Daar had ik in de race een heel goed gevoel en als de wedstrijd nog één ronde langer had geduurd, had ik zeker gewonnen. Vorige week op Road Atlanta was de snelheid in de race ook heel goed. Ik ben niet tevreden met hoe het op Silverstone ging, zeker omdat dat een van mijn favoriete banen is. Ik raakte betrokken bij een aanrijding en in de eerste ronde van de sprintrace werd ik geraakt door een auto die in de rondte ging. Daardoor zat er in beide races geen beter resultaat in.”

In nauwe samenwerking met het team streeft Benecke in de tweede seizoenshelft naar betere klasseringen, te beginnen komende zaterdag. Ook de sprint- en de hoofdrace in Montréal worden op zaterdagavond tussen 20.15 en 21.15 uur verreden, voorafgegaan door een vrije training en de kwalificatie. Eerder op de avond zijn er al een sprintrace en een hoofdwedstrijd voor zogeheten ‘content creators’ uit de esports-wereld met de virtuele versie van de Porsche 718 Cayman GT4 in actie komen. Alle evenementen zijn live online te volgen via de officiële Porsche-kanalen op YouTube en Twitch. Ook iRacing zorgt voor een livestream op beide netwerken. Meer informatie is ook te vinden via de Porsche Motorsport Hub, de Porsche Newsroom en het Twitter-account @PorscheRaces.

Tijdschema (Nederlandse tijd)

zaterdag 27 februari

18.35 – 18.45 uur: kwalificatie All-Stars
18.45 – 19.00 uur: sprintrace All-Stars
19.05 – 19.10 uur: warm-up All-Stars
19.10 – 19.30 uur: hoofdrace All-Stars
19.45 – 20.03 uur: vrije training Porsche TAG Heuer Esports Supercup
20.03 – 20.15 uur: kwalificatie Porsche TAG Heuer Esports Supercup
20.15 – 20.32 uur: sprintrace Porsche TAG Heuer Esports Supercup
20.34 – 20.44 uur: warm-up Porsche TAG Heuer Esports Supercup
20.45 – 21.15 uur: hoofdrace Porsche TAG Heuer Esports Supercup

Kalender Porsche TAG Heuer Esports Supercup 2021 (aantal ronden sprint-/hoofdrace)

27 februari 2021: Montréal, Canada (10/20 ronden)
13 maart 2021: Spa-Francorchamps, België (6/12 ronden)
27 maart 2021: Nürburgring Nordschleife, 24h-variant, Duitsland (2/4 ronden)
10 april 2021: Le Mans, Frankrijk (3/6 ronden)
24 april 2021: Monza, Italië (7/14 ronden)

 

Bron: Pon Porsche Newsroom