Stichting 911Events organiseert evenementen voor liefhebbers en bezitters van het automerk Porsche.

De Stichting is ontstaan vanuit de organisatie die in 2007 gestart is met de Porsche Friese Elfstedentocht. Met een 6 koppige organisatie van vrijwilligers is men aan dit eerste Porsche evenement begonnen en is de organisatie met alle andere activiteiten de laatste jaren enorm gegroeid.

Naast de Porsche Friese Elfstedentocht is 911Events ook andere evenementen gaan organiseren zoals de Porsche Snertrit en de Krokusrit. Daarnaast worden gedurende het jaar diverse evenementen georganiseerd of ondersteund waarbij Porsche centraal staat.

Jaarlijks wordt door Stichting 911Events ook bepaald welke goede doelen ondersteund zullen worden. Zo is er een intensieve samenwerking met het Ronald McDonald Huis Friesland waar met de steun van de deelnemers jaarlijks een prachtig bedrag aan gedoneerd kan worden.

Wij nodigen u van harte uit rond te kijken op deze site en natuurlijk bent u als deelnemer of bezoeker meer dan welkom op een van onze evenementen.

 

 

Agenda

Binnen enkele weken zullen hier de aankomende evenementen gepubliceerd worden.
Momenteel wordt door Stichting 911Events nog druk overlegd met betrokken instanties en Pon Porsche Dealerorganisatie over de data en agenda.

 

Laatste Porsche Nieuws

Nederland

De adaptieve aërodynamica van de nieuwe 911
 
Porsche test autonoom rijden in de werkplaats
 
Een persoonlijke 1-op-1 met onze Formule E-coureur
 
De 24 minuten van Le Mans
 
Porsche van SIKU met educatief element
 
Meer nieuws op de nieuws pagina

 

 

De adaptieve aërodynamica van de nieuwe 911

Datum: 22 February, 2019

 

De nieuwe Porsche 911 is uitgerust met adaptieve aerodynamica, een systeem met meerdere standen dat op elke snelheid de beste rijervaring biedt. Klaar voor het circuit én de openbare weg.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

Porsche test autonoom rijden in de werkplaats

Datum: 21 February, 2019

 

Via een tablet naar de hefbrug: Porsche test autonome rijfuncties van auto’s in de eigen werkplaats. Het testproject vindt plaats in het kader van een samenwerking met het innovatieplatform Startup Autobahn. Naar verwachting wordt het project halverwege 2019 afgerond.

In het project voor autonoom rijden werkt Porsche samen met de startup Kopernikus Automotive, dat op het bedrijventerrein van Porsche in Ludwigsburg een testomgeving opzet. Het jonge bedrijf uit Berlijn is gespecialiseerd in technologie voor zelfrijdende auto’s. Het doel van het project is dat auto’s volledig zelfstandig vanaf hun parkeerplaats naar de hefbrug kunnen rijden en vice versa. De monteurs kunnen de auto in kwestie via een tablet automatisch, snel en in de juiste positie de werkplaats in manoeuvreren.

Alexander Haas, bij Porsche verantwoordelijk voor het ‘autonoom rijden in de werkplaats-project’: “Autonoom rijden ontketent binnen een paar jaar een revolutie in het wegverkeer, maar nu al kunnen de we de technologische mogelijkheden benutten om werkprocessen effectiever en efficiënter te maken.” Het project wordt in 100 dagen uitgevoerd door experts op het gebied van autonoom rijden en aftersales-technologie, die samenwerken met Kopernikus Automotive. Het team presenteert de resultaten vandaag bij de Startup Autobahn ‘Expo Day’ in Stuttgart.

Een miljoen virtuele testkilometers

Voordat de auto’s daadwerkelijk autonoom de werkplaats in rijden, is er een virtuele omgeving op het testterrein inclusief de werkplaats gecreëerd, met als belangrijkste doel een artificieel neuraal netwerk te trainen. Daarbij worden meer dan een miljoen virtuele testkilometers afgelegd. Het netwerk leert daarbij ook zelfstandig op basis van bestaande randvoorwaarden. Uiteindelijk wordt de toepassing in de praktijk getest. Thomas Eckert, hoofd Productbeïnvloeding Aftersales daarover: “Ons team gaat het gebruik van autonoom rijden in de werkplaats testen en daarbij willen we vooral van de feedback van onze mensen leren.”

AI (Artificial Intelligence, kunstmatige intelligentie) verzorgt binnen het project niet alleen de oriëntering van het voertuig, maar is ook zelfstandig in staat om objecten te identificeren en te lokaliseren en de routeplanning te bepalen. De veiligheid in de praktijkfase is daarbij door middel van diverse maatregelen verzekerd. Zo wordt de maximumsnelheid van de voertuigen afgeregeld op 7 km/u. Ook kan er een menselijke rijder worden ingezet.

Startup Autobahn

Porsche is partner geworden van het innovatieplatform Startup Autobahn, dat in 2017 werd opgericht, met het doel om innovatieve startups van over de hele wereld naar Stuttgart te brengen. Daarbij bundelen diverse bedrijven hun krachten. Naast Porsche zijn onder meer Daimler, de universiteit van Stuttgart, Arena 2036, Hewlett Packard Enterprise, DXC Technology, ZF Friedrichshafen en BASF betrokken. Onder de paraplu van Startup Autobahn werken de partners samen met startups aan specifieke pilotprojecten, die elk 100 dagen in beslag nemen. Porsche heeft de afgelopen twee jaar circa 50 van deze projecten gerealiseerd. Circa een derde van de resultaten ervan is al gebruikt in het ontwikkelingsproces voor serieproductie.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

Een persoonlijke 1-op-1 met onze Formule E-coureur

Datum: 20 February, 2019

 

In een persoonlijk vraaggesprek met aankomend Porsche Formule E-coureur Neel Jani vertelt hij ons meer over zijn leven, vooral dat naast de baan. 

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

De 24 minuten van Le Mans

Datum: 19 February, 2019

 

De '24 Minuten van Le Mans' zijn Porsche's eerbetoon aan de 919 Hybrid. Vereeuwigd op vinyl, gelimiteerd op 200 stuks, gemaakt van de banden van deze legendarische raceauto, gevuld met 24 adembenemende verhalen uit de geschiedenis van Porsche in Le Mans met bijdragen van Le Mans-legendes als Hans-Joachim Stück, Derek Bell en Hans Herrmann. Op 24 februari worden 24 stuks van deze exclusieve stukken geveild voor het goede doel en krijgen fans de kans dit unieke collectors item te bemachtigen. De exclusieve geluidsopnamen beluisteren en meebieden kan via porsche.com/24minutes. ​

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

Porsche van SIKU met educatief element

Datum: 18 February, 2019

 

In 1955 maakte SIKU deze fascinerende Porsche 356 speelgoedauto met een leerzame verrassing. Slechts een enkel exemplaar van dit zeldzame schaalmodel heeft de tand des tijds goed doorstaan.

Tegenwoordig kan de verzamelaar van schaalmodellen kiezen uit talloze Porsches in allerlei maten en prijscategorieën. De eerste speelgoedauto’s van merken als Gescha, Neuhierl, Bach en Niedermeier werden gemaakt van plaatstaal, wat de prijs automatisch opdreef.

Begin jaren 50 begon Sieper Kunststoffe – SIKU – met de productie van speelgoedauto’s. De vraag naar dit dure speelgoed liep na enkele jaren echter snel terug. Modelauto’s in de schaal 1:60 waren een stuk goedkoper en gemakkelijker in grote aantallen te produceren. In 1955 nam SIKU definitief afscheid van de speelgoedauto op grote schaal met dit model: een Porsche 356 met gedeelde voorruit, in de schaal 1:16 en zo’n 25 centimeter groot. Ondanks zijn plastic body is de 356 van SIKU geen lichtgewicht. Het interieur is gevormd uit een okerkleurige metalen plaat en een frictiemotor voorin maakt het model nog zwaarder. Geprofileerde rubberen banden om stalen wielen zorgen voor een goede tractie.

Educatief element

Wat dit schaalmodel zo bijzonder maakt, ligt onder de motorkap: een uitneembare viercilinder boxermotor. In de transparante cilinders worden de zuigers in beweging gebracht door tandwielen vanaf de achteras. Daarmee voegde SIKU een educatief element toe aan deze speelgoedauto. De 356 werd verkocht in een prachtig doosje, met een tekening van een auto op hoge snelheid en een illustratie die de werking van de motor uitbeeldt.

Doordat de productie van deze speelgoed-Porsche na slechts enkele maanden werd gestaakt, bleef hij erg zeldzaam. Van dit kwetsbare plastic schaalmodel zijn maar enkele exemplaren in goede conditie bewaard gebleven. Voor deze SIKU-Porsche in zijn originele verpakking zijn verzamelaars graag bereid enkele duizenden euro’s te betalen.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom