Stichting 911Events organiseert evenementen voor liefhebbers en bezitters van het automerk Porsche.

De Stichting is ontstaan vanuit de organisatie die in 2007 gestart is met de Porsche Friese Elfstedentocht. Met een 6 koppige organisatie van vrijwilligers is men aan dit eerste Porsche evenement begonnen en is de organisatie met alle andere activiteiten de laatste jaren enorm gegroeid.

Naast de Porsche Friese Elfstedentocht is 911Events ook andere evenementen gaan organiseren zoals de Porsche Snertrit en de Krokusrit. Daarnaast worden gedurende het jaar diverse evenementen georganiseerd of ondersteund waarbij Porsche centraal staat.

Jaarlijks wordt door Stichting 911Events ook bepaald welke goede doelen ondersteund zullen worden. Zo is er een intensieve samenwerking met het Ronald McDonald Huis Friesland waar met de steun van de deelnemers jaarlijks een prachtig bedrag aan gedoneerd kan worden.

Wij nodigen u van harte uit rond te kijken op deze site en natuurlijk bent u als deelnemer of bezoeker meer dan welkom op een van onze evenementen.

 

 

Agenda - Activiteiten 2024

Vet Cool Manzaterdag 15 juni 2024
Porsche Snertritzondag 03 november 2024

 

Laatste Porsche Nieuws

Nederland

Autoweek over nieuwe Porsche Macan: ‘Über potente aandrijflijn met lekker dynamisch onderstel’
 
Klaar voor een nieuw avontuur: Porsche Cayenne transformeert tot avontuurlijke offroader
 
Prestaties, comfort en exclusiviteit: de nieuwe Porsche Cayenne GTS
 
Alles over Pepita, de iconische ruitjesstof van Porsche
 
De nieuwe Porsche Taycan | Walkaround
 
Meer nieuws op de nieuws pagina

 

 

Autoweek over nieuwe Porsche Macan: ‘Über potente aandrijflijn met lekker dynamisch onderstel’

Datum: -

 

Journalist Cornelis Kit van Autoweek reed de eerste meters met de nieuwe Porsche Macan tijdens de internationale mediadrive in Frankrijk. Vooral de nieuwe Turbo variant maakte veel indruk. ‘Hier lijkt alles te kloppen, en niet alleen in de Sport Plus-rijmodus, ook in Sport en Normal is de Turbo de versie met het meeste Porsche-dna.’

Lees de test op de website van Autoweek: https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/test-porsche-macan-2024-elektrische-suv-met-gt3-prestaties/ en bekijk de video hieronder of via YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BsHLsHuinWY

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

Klaar voor een nieuw avontuur: Porsche Cayenne transformeert tot avontuurlijke offroader

Datum: -

 

In het jaar dat Porsche Nederland het 75-jarig bestaan viert, laat de oudste Porsche importeur ter wereld zien dat het niet alleen dromen kan waarmaken maar ze ook nieuw leven kan inblazen. Een Cayenne Turbo van de eerste generatie (E1), die dankzij de toewijding van Nederlandse Porsche technici en met behulp van originele Porsche Classic onderdelen is omgebouwd tot een avontuurlijke offroader, laat zien welke wendingen dromen bij Porsche kunnen krijgen.

Bij zijn introductie in 2002 was de eerste Porsche Cayenne een droomauto nieuwe stijl: voor het eerst konden vijf personen tegelijkertijd het Porsche gevoel beleven. Niet alleen op de openbare weg, maar ook buiten de gebaande paden. De Cayenne was SUV en sportwagen in één. Dat concept sloeg aan: in totaal bouwde Porsche maar liefst 276.652 exemplaren van de eerste generatie Cayenne. Inmiddels is de Cayenne een vaste waarde in het gamma van Porsche.

Porsche Cayenne klaar voor nieuw avontuur

Met zijn veelzijdige karakter is de Cayenne vanaf het begin een auto geweest die inspireerde tot het beleven van avonturen. Door het hoge kwaliteitsniveau rijden er nog veel van deze Cayenne modellen in Nederland. Omdat het laatste model van de E1-reeks meer dan 10 jaar geleden van de band rolde, wordt hij bij Porsche officieel gezien als Classic. Hierdoor is een Cayenne E1 het perfecte uitgangspunt voor nieuwe, avontuurlijke dromen. Porsche Classic draagt zorg voor alle Porsche modellen waarvan de productie inmiddels 10 jaar of langer geleden is beëindigd. Sinds 2020 is Porsche Classic ook verantwoordelijk voor de onderdelenvoorziening van de Cayenne E1.

2024-04-03 Porsche Cayenne E1-32

Het project: bouw de ultieme avontuurlijke offroader 

Met het 75-jarig jubileum in het achterhoofd maar vooral om te laten zien hoe Porsche Classic ook met de Cayenne als uitgangspunt dromen nieuw leven kan inblazen, gaf Porsche Nederland opdracht voor het realiseren van een bijzonder project: bouw met behulp van de expertise van de Porsche Centra en met gebruik van bestaande Porsche Classic onderdelen de ultieme avontuurlijke offroader.

Stap 1: zoektocht naar de juiste Cayenne

Het project startte met de zoektocht naar een geschikte Cayenne. De keuze viel op een origineel in Nederland geleverde Cayenne Turbo uit 2004. Uit de documentatie bleek dat deze auto voor een groot deel van zijn leven in onderhoud was geweest bij een officieel Porsche Centrum. Dat betekent dat service en onderhoud in die periode zijn uitgevoerd volgens de richtlijnen van Porsche en dat daarbij gebruik is gemaakt van originele onderdelen. Dit geldt als een kwaliteitswaarborg, die bij aankoop van elke gebruikte of klassieke Porsche als een belangrijk pluspunt wordt gezien.

Stap 2: technische conditie verbeteren 

Dat de klassieke Cayenne Turbo door de jaren heen goed was gebruikt, kwam onder meer tot uiting in de technische staat van de auto. Na een uitgebreide diagnose en inspectie bleek dat bepaalde componenten vervangen dienden te worden. Uiteraard werden hiervoor originele onderdelen gebruikt. Na de grote onderhoudsbeurt van de motor was de Cayenne Turbo in technisch opzicht weer in perfecte conditie. 

Ook de carrosserie liet duidelijke gebruikssporen zien. Vakkundige schadeherstellers werkten alle deukjes en krassen vakkundig weg. Na het polijsten van de lak en het vervangen van sierlijsten was de carrosserie weer als nieuw. Natuurlijk werd ook het interieur grondig aangepakt, hier werden waar nodig eveneens reparaties uitgevoerd. Met behulp van de kennis en ervaring van de specialisten van Porsche én het gebruik van originele reconditioneringsmiddelen was de Cayenne ook van binnen al snel weer zo goed als nieuw.

Stap 3: de transitie

Al na de stappen 1 en 2 stond er een Porsche Cayenne die klaar was voor een nieuw leven. Toch was dit nog maar het begin. Voor de transformatie tot de ultieme, avontuurlijke offroader was het uitgangspunt dat er uitsluitend gebruikgemaakt werd van onderdelen en accessoires die via Porsche (Classic) beschikbaar zijn in de webshop van Porsche. 

De Offroad wielenset (18 inch) staat letterlijk aan de basis van het robuuste uiterlijk. Deze velgen zijn exclusief voor de E1 Cayenne en gelimiteerd op 150 sets. De bijpassende noppenbanden zijn klaar voor de zwaarste omstandigheden. Andere elementen die bijdragen aan het avontuurlijke karakter van deze unieke Cayenne zijn de Adventure stickerset die zorgt voor een opvallend contrast en het Transsyberia dakrek met verlichting. Het avontuur schuilt zelfs in details: ook de nieuwe Adventure spatlappen zijn originele Porsche onderdelen.

Avontuur hoeft niet gelijk te staan aan verdwalen: in het interieur valt het PCCM Plus Cayenne navigatiesysteem op. Het uiterlijk daarvan sluit naadloos aan op dat van de klassieke Cayenne, maar dit systeem met kleurendisplay beschikt over moderne features als touchscreen bediening, smartphone-integratie (Apple CarPlay en Android Auto) en digitale radio (DAB+).

2024-04-03 Porsche Cayenne E1-16

Vijf Porsche Classic dealers in Nederland

Met deze ‘ultieme avontuurlijke offroader’ laat Porsche zien dat het alles in huis heeft om verder te dromen met bestaande Porsche modellen: van technische expertise tot en met de juiste accessoires. Liefhebbers die bijvoorbeeld met een Cayenne een nieuw, avontuurlijk project starten, kunnen dat bovendien stap voor stap doen. Een technische inspectie, gevolgd door onderhoud en eventuele reparaties bij een officieel Porsche Centrum is een goed begin. Beschikbare onderdelen van Porsche en Porsche Classic zijn tevens verkrijgbaar via de Porsche Webshop. In Nederland zijn Porsche Centrum Amsterdam, Eindhoven, Gelderland, Leusden en Rotterdam gecertificeerd Porsche Classic dealer.

2024-04-03 Porsche Cayenne E1-3

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

Prestaties, comfort en exclusiviteit: de nieuwe Porsche Cayenne GTS

Datum: -

 

Porsche breidt de Cayenne-modelreeks uit met de nieuwe, dynamische GTS-modellen. De SUV en Coupé koppelen een krachtige 4.0-liter twin-turbo V8-motor met 368 kW (500 pk) en een op dynamiek afgestemd onderstel aan alledaagse bruikbaarheid, kenmerkende designelementen en een uitgebreidere standaarduitrusting.

De drie letters GTS genieten een bijzondere reputatie onder Porsche liefhebbers. De letters staan voor een extra dosis dynamiek en de geschiktheid voor het overbruggen van lange afstanden. De Cayenne is in de kern zowel een krachtige sportwagen als een SUV. Maar voor de GTS-modellen is dit evenwicht traditioneel verschoven naar verbeterde on-road prestaties. Met zijn krachtige aandrijving, nauwkeurige afstemming van motor, ophanging en transmissie en een exclusief design blijft de nieuwe Cayenne GTS trouw aan dit principe, terwijl hij toch geschikt blijft voor dagelijks gebruik.

Chassistechnologie van de Porsche Cayenne Turbo GT 

Dankzij het op dynamiek afgestemde GTS-chassis heeft de Porsche Cayenne GTS een 10 millimeter lagere rijhoogte. De SUV is nu standaard uitgerust met adaptieve luchtvering, inclusief Porsche Active Suspension Management (PASM) en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Alle chassiscomponenten en controlesystemen, zoals Porsche Traction Management (PTM) en het optionele Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), zijn nadrukkelijk ontworpen om de wegprestaties van de auto te optimaliseren.

De tweekleppen-dempertechnologie van de GTS biedt een indrukwekkende responsiviteit, terwijl de luchtvering met 2-kamertechnologie de auto een dynamische veerdynamiek geeft en tegelijkertijd zorgt voor rijcomfort. De fuseelagers op de vooras van de Cayenne GTS-modellen komen van de Cayenne Turbo GT, een versie die Porsche in Europa niet aanbiedt. Ze verhogen de negatieve wielvlucht van de wielen met 0,58 graden, wat een grotere wendbaarheid en uitzonderlijke rijdynamiek met zich meebrengt.

Porsche_Kroatien_Fahraufnahme_DSF0998_V01_1

Efficiënter en 30 kW (40 pk) krachtiger dan het vorige model

Naast het fijn afgestelde chassis is de imposante V8 een ander belangrijk kenmerk van de nieuwe Cayenne GTS. De 4,0 liter V8 bi-turbomotor heeft uitgebreide technische modificaties ondergaan. Dit heeft geleid tot efficiëntiewinsten en een forse toename in prestaties. De motor produceert nu 368 kW (500 pk), een toename van 30 kW (40 pk) in vergelijking met de vorige GTS. Het maximumkoppel is 660 Nm, een toename van 40 Nm. De herziene achttraps Tiptronic S-transmissie verbetert de rijprestaties merkbaar door kortere reactie- en schakeltijden in de Sport- en Sport Plus-modi.

De motor en transmissie zorgen bij de vierdeurs sportwagen voor indrukwekkende prestaties. De nieuwe Cayenne GTS accelereert in 4,4 seconden van 0 naar 100 km/u; de top bedraagt 275 km/u. De verdeelbak van het vierwielaandrijfsysteem Porsche Traction Management (PTM) heeft net als de high-performance Turbo GT een apart koelsysteem om de temperatuur te regelen. Het zorgt ervoor dat het vierwielaandrijfsysteem efficiënt blijft functioneren, zelfs onder zware belasting of tijdens langdurig (circuit)gebruik.

Porsche_Kroatien_GTS_DSF6104_Seite_V02_1

Porsche Cayenne GTS herkenbaar aan sportieve accenten

Alle GTS-modellen van Porsche zijn herkenbaar aan hun unieke, sportieve accenten. Bij de Cayenne GTS zijn dat zwarte ‘GTS’-belettering aan de zijkanten en achterkant van de SUV, een afwijkende neus met grotere koelluchtinlaten, donker getinte koplampen en achterlichten en rode remklauwen. Het vasthouden aan het klassieke ontwerp-DNA zorgt ervoor dat de Cayenne GTS de direct herkenbare Porsche-uitstraling behoudt. 

Delen als de dorpels, inzetstukken in de voorschermen, zijruitomlijstingen en wielkastverbreders - die allemaal deel uitmaken van het standaard Sport Design-pakket - zijn nu uitgevoerd in hoogglans zwart. Op eerdere GTS-modellen waren sommige van deze carrosseriedelen in carrosseriekleur gespoten. Daarentegen zijn de uitlaatpijpen van het sportuitlaatsysteem die voorheen zwart waren nu afgewerkt in een donkere bronskleur. De Cayenne GTS-modellen zijn voorzien van 21 inch RS Spyder Design wielen in antraciet grijs.

De Cayenne GTS is standaard voorzien van een verwarmd GT sportstuur. De hemelbekleding, armsteunen en deurpanelen, evenals de middenpanelen van de achtvoudig verstelbare sportstoelen zijn bekleed met het hoogwaardige Race-Tex. De zijwangen zijn verhoogd voor meer zijdelingse steun in snel genomen bochten. Alleen voor de GTS biedt Porsche twee alternatieve interieurpakketten aan in Carmine Red of Slate Grey Neo.

Porsche_Kroatien_GTS_DSF7131_Interieur_BF_D2_V01_1

Nieuwe rijervaring met sfeerverlichting en surround sound 

De nieuwe GTS-modellen krijgen alle features mee die recent zijn doorgevoerd op de Cayenne, waaronder de nieuwe Porsche Driver Experience met een gebogen digitaal instrumentencluster en een optioneel passagiersdisplay. Naast het Sport Design-pakket, donker getinte HD-matrix LED-koplampen en luchtvering, beschikt de GTS ook over een Bose® Surround Sound systeem en sfeerverlichting in het interieur. De Cayenne GTS Coupé is standaard voorzien van een vast panoramisch glazen dak en een adaptieve uitschuifbare achterspoiler. 

Naar wens van de klant verhoogt Porsche het dynamische gevoel van de Coupé nog verder met een sportuitlaatsysteem met centraal geplaatste uitlaatpijpen in donker brons. Dit is beschikbaar als onderdeel van de drie verschillende lichtgewicht sportpakketten. Daarbij horen ook een lichtgewicht dak, een koolstofvezel achterdiffuser en verminderde isolatie. Afhankelijk van de uitrusting kunnen de lichtgewicht pakketten het gewicht van het GTS met maximaal 25 kilogram verminderen.

De nieuwe Porsche Cayenne GTS is per direct te bestellen en staat vanaf deze zomer bij de acht Nederlandse Porsche Centra. De Porsche Cayenne GTS heeft een consumentenadviesprijs van € 225.300, de Porsche Cayenne GTS Coupé is leverbaar vanaf € 229.700. 

Porsche_Kroatien_GTS_DSF6289_Fahraufnahme_Front_V01

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

Alles over Pepita, de iconische ruitjesstof van Porsche

Datum: -

 

Het tijdloze patroon is al bijna 60 jaar een vertrouwd gezicht in het interieur van menig Porsche. 

Veel trends in de modewereld verdwijnen voor altijd als ze uit de mode zijn geraakt. Andere maken echter na jaren van vergetelheid hun comeback, bijvoorbeeld plateauschoenen, soulbroeken, corduroy, trenchcoats, hoornen brillen – en ook het pepitaruitje. Bij Porsche hoort het iconische ruitje gewoon bij de inventaris sinds het al begin jaren zestig de stoelen van de Porsche 356 sierde. Het ruitjespatroon, dat door diagonaal lopende streepjes met elkaar verbonden is, siert ook de middelste stroken van de stoelen van het oudste 911-derivaat in het Porsche Museum – de in die tijd nog als 901 gebouwde sportwagen met het chassisnummer 57.

De naam van het ruitjespatroon is afkomstig van de artiestennaam van de Spaanse danseres Josefa Durán y Ortega uit de 19e eeuw: Pepita de Oliva. Het wordt wereldberoemd door Christian Dior. In 1947 presenteert de Franse modeontwerper zijn ­creaties die later bekend worden als de ‘New Look’-stijl. Voor zijn damescollectie maakt hij daarbij gebruik van het pepitaruitje. Een moedig besluit, want tot dan toe werd het alleen in de herenmode toegepast. Maar Dior zet een trend, het pepitaruitje wordt voortaan in één adem genoemd met voorspoed, elegantie en chic.

Porsche herkent de tijdgeest en neemt het dessin voor het eerst officieel op in de uitrustingscatalogus van de oer-‘Elfer’. Naast de klassieke uitvoering in zwart-wit is er vanaf 1966 ook keuze uit de kleurencombinaties zwart-rood-wit en zwart-bruin-wit. Het karakteristieke textielpatroon is onder meer terug te vinden op portierbekleding, in koffer­bakken, handschoenenvakjes en op de middelste stroken van de stoelen. Het groeit al snel uit tot een herkenningspunt van Porsche en wordt tot op heden gezien als iconisch interieurdesign.

the_story_of_the_famous_porsche_pepita_fabric_3

Pepita geliefd onderdeel van Porsche Exclusive Manufaktur

Als in 2017 de miljoenste ‘Elfer’ wordt gebouwd, dient de eerste dienst-911 van Ferry ­Porsche als historisch voorbeeld. En binnenin is het pepitaruitje te vinden – als uitvoering in het pied-de-poulepatroon. Het siert ook de exclusieve speciale modellen van vandaag de dag. Bijvoorbeeld de 911 Classic Club Coupe (type 996), een eenmalige uitvoering die in samenwerking met de Porsche Club of America werd ontworpen. De portierbekleding en de middelste stroken van de stoelen hebben een geweven pepitaruitje van zwart en ­leigrijs vlechtleer. In de unieke 911 ‘Sally Special’, die in 2022 naar aanleiding van de bioscoopfilm Cars is gecreëerd, wordt de blauwe kleur van het exterieur overgenomen in het pepitadessin. Ook in de tot 1.250 exemplaren gelimiteerde 911 Sport Classic (type 992) tooit het in klassiek zwart-wit de buitenspiegels en de middelste stroken van de sportstoelen.

Binnen het ‘Sonderwunsch’-programma van de Porsche Exclusive Manufaktur hoort het pepitaruitje nog steeds tot de populairste stoffen. Als klanten kiezen voor een interieur zonder leder, maakt het patroon vanaf dit jaar deel uit van de standaarduitrusting. De experts van Style Porsche hebben de stof samen met Porsche Exclusive Manufaktur eigentijds geïnterpreteerd op basis van het design van 1960. Waar de stof van de klassieker vroeger een hoog percentage wol bevatte, bestaat deze tegenwoordig uit hoogwaardige, gerecyclede hightechmaterialen. Dat maakt de stof sterker en duurzamer. En het bevestigt eens te meer dat het pepitaruitje tijdloos is en met zijn tijd mee gaat.

Bekijk de video voor nog meer informatie hieronder of via het Youtube-kanaal van Porsche: https://www.youtube.com/watch?v=mrUZKnQX4fM 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom

 

 

De nieuwe Porsche Taycan | Walkaround

Datum: -

 

De nieuwe Porsche Taycan maakt elektriciteit nog opwindender en prestaties nog indrukwekkender. Bekijk de video voor alle highlights.

Porsche heeft de Taycan een uitgebreide update gegeven. Het resultaat: meer vermogen, een grotere actieradius, nog snellere acceleraties en kortere laadtijden. De designers van Style Porsche hebben daarnaast het ontwerp aangescherpt en de Turbo-modellen onderscheidender gemaakt. Alle versies van de Taycan zijn voorzien van een verder uitgebreide standaarduitrusting en krijgen de nieuwste generatie van de Porsche Driver Experience met een verbeterd display- en bedieningsconcept. De nieuwe Porsche Taycan staat nu bij de Nederlandse Porsche Centra.

Bekijk de video voor alle highlights hieronder of via het Youtube-kanaal van Porsche Nederland: https://www.youtube.com/watch?v=NiWF8qep-A8

Lees hier meer over de nieuwe Porsche Taycan: https://www.porsche.com/netherlands/nl/models/taycan/taycan-models/

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Bron: Pon Porsche Newsroom